ניהול נכסים – מי צריך את זה?

ניהול נכסים – מי צריך את זה?

קיבלתם בירושה בית באזור רחוק ממקום מגוריכם? אולי בניין דירות משותף שמישהו צריך לנהל? יש ברשותכם נכסים שצריכים טיפול שוטף? יש לכם שתי שלוש: הראשונה היא לעשות זאת בעצמכם, לנהל את הנכסים הללו, לרדוף אחרי מי שצריך לרדוף ובשביל זה אתם צריכים זמן ועצבים, האפשרות השנייה לתת את זה לבן משפחה בתמורה לתשלום או לכל סיכום אחר, והאפשרות השלישית וההגיונית ביותר היא לתת את הניהול לחברה אשר ניהול נכסים הוא המקצוע שלה, ואת זה היא עושה ונותנת שירות מצוין ללקוחות שלה. אך מה צריך בכלל לנהל?

מהי חברת ניהול?

ניהול נכסים הוא מקצוע והוא שירות הניתן על ידי חברות שונות ולא סתם. ניהול של נכס מצריך לא מעט התעסקות וכאב ראש מה שלא תמיד אנו יכולים להרשות לעצמינו, ואם יש מי שמוכן לעשות את זה בשבילנו, ולעשות את זה טוב שווה ברוב המקרים לקחת את השירות הזה. שירות ניהול של נכסים הוא שירות המוצע לאלו שמוכנים להעביר את שרביט הניהול למישהו אחר, מישהו שמוכן לעבוד מול הדיירים בנכס, מול הרשויות ומול נותני השירותים השונים, ואת זה כמובן הוא יעשה בתמורה לתשלום. אך אילו דברים צריך לנהל בנכס שמצריכים חברה?

מה צריך לנהל בעסק?

ניהול של נכסים נוגע לדברים רבים. ראשית, גביית תשלומים מדיירי הנכס או הנכסים, מה שמצריך לעיתים “רדיפה” אחריהם. עוד קודם לכן איתור שוכרים לנכס וסגירת חוזה עם הערבויות המתאימות, ניהול הנכס בכל מה שקשור לפן הטכני, תקלות, ניקיונות וכדומה, ייעוץ משפטי שוטף בכל מה שקשור לנכס, חידוש של החוזים בנכס כך שלא יהיה מצב שדייר גר בנכס ללא חוזה חתום ומאידך שלא תהיה תקופה בה אין שוכרים בנכס, דיווח לרשויות השונות ועבודה מולם כמו מים, חשמל וכדומה – כל מה שהנכס צריך בשביל להתנהל נכון ולפרנס את בעליו.

הנהלת חשבונות:

אם אתם בעלי נכס כלשהו כמו בניין דירות לו יש כמה שוכרים אתם חייבים להבין שמדובר על עסק לכל דבר. ועסק כזה כמו כל עסק חייב דיווח לרשויות המס וגם את זה חברת הניהול צריכה לעשות, מה שאומר שאתם חייבים לוודא לפני סגירת חוזה עם חברה כזו שהיא עושה את זה ומספקת את השירות הספציפי, וכמובן לבדוק כל סעיף וסעיף וכל התחייבות של החברה בנוגע לשירות אותו היא תספק לאחר החתימה על החוזה.

Tags:

Categories: בית מניב השקעות בנדלן ניהול בית מניב ניהול מתחמים